Barselona İlk Gün Olayları

20160208_144531

İstanbul Boğazı

Tek başıma yaptığım ilk Türkiye dışı seyahatimde ister istemez biraz heyecan yapmıştım.Gitmeden bütün paramı banka kart hesabıma attım ve 1 eurom bile olmadan yola çıktım. Barselona El Prat havalimanına inince atm bulup hemen euro çekecektim ancak plan öyle işlemedi. Euro çekmeden merkeze gidecek otobüsü bulmak için havalimanında çıktım. Aynı uçaktan indiğimizi kestirdiğim kişileri takip ederek bir şekilde otobüse ulaştım. Ancak sıkıntı cepte para yoktu. Son çare aynı uçakta geldiğim Türk bir arkadaşa rica ettim ve sağolsun 2.5 euro verip merkeze kadar gitmemi sağladı merkezde (Plaza Espana , otobüsün bıraktığı yer) para çektim ancak parayı almadı sağolsun. Otobüste gelirken 2-3 Türk arkadaş daha sohbete girdi ve merkezde birlikte indik. Bir arkadaş hariç telefonlarımızı aldık ve vedalaştık. Kalan arkadaş Avusturya’da okuyan Bursa’dan memleketlim çıktı 😀 Neyse ilk iş telefon hattı almaktı. Plaza Espana meydanında Arena diye bir Avm tarzı yer var oraya girip Vodafone ve Orange’a fiyatları sorduk. Orange daha uygun geldi fiyatı hatırlamasam da aldığımız hat 1.6 gb ve 50 dakika konuşmalıydı. Türkiye’ye aramayı whatsapp ile yapacağım için 50 dk olması sıkıntı değildi tabi. Sadece konsolosluğu aramak zorunda kalabilirdim o da yeterdi zaten.

Bu arada Arenas denen avmden bahsetmek istiyorum. 2000 in başlarında eskiden boğa güreşi arenası olan bu yerde mağazalar, ofisler, sinema salonları ve eğlence merkezleri var.Hemen dibindeki bir asansörle panoromik gözlem için 1 euro karşılığında üstüne çıkabiliyorsunuz.Ayrıca Arenas’ın dibinde bir de metro durağı var.

las-arenas-commercial-center

Plaza de Espana-Arenas

Hattımı aldıktan sonra ilk iş “booking” den hostel rezervasyonu yapmaya geldi. Değerlendirmelere bakarak Urbany Hostel BCN Go‘dan rezervasyon yaptırdım ve iptal edersem geri para alma hakkım yoktu.Hostel merkezde bir yerde Universtad metro duragına 2 dakikalık mesafede gözüküyordu. Neyse şimdiki iş metro durağındaki makinelerden 10 kullanımlık metro bileti almaktı biletin fiyatı 10 euro. Banka kartını makineye takıp kolayca biletinizi alabilirsiniz. Plaza de Espana durağından Universtad’a halktan yardım alarak gittim metro hatları ilk başta çok zorlayıcı geliyor çünkü. Hostele gittiğimde rezervasyon yaptığımdan daha düşük fiyatlı bir yeri vermek istediler ve odada daha fazla insan olacaktı. İngilizcemin yettiği kadar savunmamı yaptım ancak biraz ukala davranıyorlardı hatalarını kabul etmek istemediler. İptal edin o zaman dedim ve onu da kabul etmediler kartınızdan para çekilecek dediler. Biraz kızıp ayrıldım hostelden tabi haksız yere paramı kaptırmadım. İlk iş “booking”e sert bir mesaj yazmak oldu. Sonucu da yazayım hostel ve booking özür diledi ve paramı çeken de olmadı. Barselona’dan ayrılmadan bu hostele de gidip bir selam vereyim dedim özür dilemekten bir hal oldular 😀

Gün kötü başlamıştı saat gece 11 oldu ve ben hala dışarlardayım. Her şey ters giderya şarjım da bitti çok güzel oldu.Ne yapabilirim derken ilk gördüğüm kahve dükkanına zıpladım hemen sarja taktım aleti. Yorgunluğun bıkkınlığıyla hostel yerine tek kişilik oda aramaya karar verdim ve Hostal Bcn Port‘u buldum. Tek kişilik oda 100-120 tl civarı tutuyordu rezervasyonu yaptırdım. Mekan çok merkeziydi Montjuic parkı , liman,La Rambla,Kolomb anıtı,Barri Gotic hepsi çok yakındı. Tekrar metroya atlayıp Paral-lel durağında inip hostele vardım. Tek kişilik odama geçtim ve günün yorgunluğunu sonunda atabildim.

Sabah kalktığımda odanın manzarası süperdi.Deniz,liman,Kolomb heykeli hepsi gözüküyor 😀20160209_192237

Bu günden sonra odayı da beğenince burda kaldım.

Sadece son gece The Hipstel‘de kaldım ancak yataklar pisti tavsiye etmiyorum.

Yorum bırakın